آقاي فرش كجاست؟

فرش ماشيني ، فرش دستباف ، فرش كاشان

آقاي فرش كجاست؟

۲۱ بازديد

ايران از كشورهاي با سابقه در زمينه توليد فرش است كه هم در عرصه فرش دستباف و هم فرش ماشيني جايگاه بالايي دارد. سابقه فرش‌بافي در ايران به زمان‌هاي خيلي دور بر مي‌گردد و شايد همين موضوع باعث موفقيت فرش‌بافي در ايران شده است.

استان‌هاي تبريز، كاشان، كرمان و … از نظر توليد فرش حرف اول را مي‌زنند و فرش‌هايي با كيفيت عالي و طرح‌هاي بي‌نظير توليد مي‌كنند. در اين ميان، شهر كاشان يكي از شهر‌هاي موفق در زمينه توليد فرش دستباف است كه در توليد فرش ماشيني نيز به خوبي ظاهر شده است. اين شهر، با سابقه ديرينه توانسته است تا حدود زيادي نياز بازار و تنوع سليقه مشتري را پوشش دهد و رضايت خريداران را جلب كند.  

كاشان، آقاي فرش ايران!

شهر كاشان يا پايتخت فرش ماشيني ايران، اولين شهري بود كه در زمينه توليد فرش ماشيني فعاليت خود را آغاز كرد كه شايد همين موضوع دليل خوبي شد براي اينكه بتوان به آن لقب آقاي فرش ايران را داد. تجربه زياد كاشان در بافت انواع فرش ماشيني، موجب شد تا اين شهر به عنوان يك متخصص در اين زمينه بدرخشد.

در حال حاضر كاشان را به عنوان شهر فرش ايران نيز مي‌شناسند چرا كه شهرك‌هاي صنعتي بزرگي از جمله آران بيدگل، راوند، نوش‌آباد و … كه به طور تخصصي به توليد فرش ماشيني پرداخته‌اند، در اين شهر قرار دارند. اين شهر نه تنها در زمينه كيفيت و جنس فرش با رتبه عالي فعاليت مي‌كند بلكه طرح‌ها و نقش‌هاي آن از نظر زيبايي و ظرافت، زبان‌زد خاص و عام است و در اين راستا اولين فرش ماشيني ۱۵۰۰ شانه را مي‌توان معرفي كرد كه توسط كارخانه خاطره كوير در كاشان به توليد انبوه رسيده است.

چرا براي خريد فرش بايد به سراغ فرش كاشان برويم؟

آقاي فرش

مهم‌ترين دليلي كه فرش كاشان را از ساير فرش‌هاي ماشيني متمايز مي‌كند، كيفيت نخ‌هاي به كار رفته در اين فرش‌ها و همين‌طور بافت عالي آن‌هاست. انواع فرش كاشان از نظر بافت، با توجه به ميزان شانه و ‌تراكم دسته‌بندي مي‌شود و همين موضوع؛ كار را براي انتخاب راحت‌تر كرده است و باعث شده تا با بودجه‌هاي متفاوت بتوان فرش ماشيني مرغوب خريداري كرد.

نكته ديگري كه انتخاب فرش كاشان را در الويت قرار مي‌دهد قيمت مناسب اين فرش‌ها نسبت به كيفيت عالي آن‌هاست به طوري كه فرش‌هايي با ظرافت و زيبايي زياد توانسته‌اند با فرش‌هاي دستباف رقابت كنند و اين امكان را براي خانواده‌ها فراهم سازند تا با هزينه‌اي كمتر فرشي به زيبايي فرش دستباف به خانه بياورند.

در خانه بمانيد و از كاشان فرش بخريد

خب با توجه به برتري فرش ماشيني كاشان احتمالا شما هم دوست داريد از بين آن‌ها براي خانه خود فرش بخريد البته اگر اهل كاشان نباشيد و در شهر ديگري زندگي كنيد، طي كردن مسافتي احتمالا طولاني براي خريد فرش، شما را منصرف خواهد كرد اما نگران نباشيد چون تنها راه خريد فرش كاشان، خريد حضوري نيست بلكه شما مي‌توانيد با مراجعه به فروشگاه‌هاي اينترنتي و معتبر فروش فرش، فرش كاشان را با همان قيمت درب كارخانه تحويل بگيريد.

فروشگاه اينترنتي فرش مرداس با داشتن نماد الكترونيك اين امكان را فراهم آورده تا خريد فرش كاشان را به صورت غير حضوري انجام دهيد و فرش خود را درب منزل تحويل بگيريد و از همه مهم‌تر مي‌توانيد هزينه را هم درب منزل پرداخت كنيد. از طرفي اين فروشگاه با در نظر گرفتن شرايط فروش اقساطي فرش، خريد را آسان‌تر كرده است. تمام فرش‌هاي فروشگاه اينترنتي فرش مرداس داراي شناسنامه اصالت و ضمانت نامه كيفيت هستند كه اين خود دليل محكمي براي تضمين خريد شما است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.