گبه ماشيني ، سنتي ترين فرش مدرن!

فرش ماشيني ، فرش دستباف ، فرش كاشان

گبه ماشيني ، سنتي ترين فرش مدرن!

۱۹ بازديد

شايد كنجكاو باشيد كه با گبه ماشيني كه بسيار خاص و زيبا هستند و طرفداران زيادي هم پيدا كرده اند آشنا شويد و ويژگي هاي آن ها را بدانيد. اينكه اطلاع پيدا كنيد انواع فرش گبه چيست؟ و براي چه فضايي مناسب است مي تواند كمك زيادي به شما در چيدمان منزل كند. اصلا شايد نيازي نباشد هزينه زيادي بابت خريد فرش كلاسيك پرداخت كنيد و تنها با تهيه يك يا چند تخته از طرح گبه فضاي داخلي خانه تان را از چيزي كه هست زيباتر نشان دهيد.پس با ما باشيد تا ابتدا گبه ها را بشناسيد و سپس با طرح هاي جديد آن آشنا شويد.

گبه ماشيني و دستباف چيست؟

گبه ماشيني نوعي زيرانداز است كه ارزش هنري بالايي دارد و به علت بافت درشت آن، جزء دسته بندي فرش قرار مي گيرد. بلندي پرز در اين قالي ها نزديك به يك سانتي متر است كه اين خود عاملي است براي نرم بودن فرش گبه .

گبه ماشيني

مدل هاي فرش گبه

گبه ها كفپوش و محافظ گرم و ايمن در برابر سرما هستند و انواع مختلفي دارند كه هر كدام از آن ها زيبايي مخصوص به خودشان را دارند. يكي از بهترين گبه هاي دستباف، مدلي است كه از پرز گوسفند بافته شده باشد چرا كه هم در برابر رطوبت و سرما بسيار مقاوم است و هم زيبايي زيادي دارد. از اواخر دهه ۱۳۷۰ استقبال زيادي از اين فرش ها شد به طوري گبه ها تا چندين سال معروف شده بودند و قيمت آن ها از بعضي فرش هاي كاشان هم گران تر شد! اما به مرور زمان قيمت گبه ، ارزان تر شد و به تعادل رسيد.
اين نوع فرش ها هنر دست عشاير است كه طرح هاي آن كاملا ذهني و بكر و الهام گرفته از طبيعت مي باشد. چند سالي است كه طرح هاي جديدي در غالب گبه ماشيني توليد مي شوند و انصافا چيزي از گبه ها ي دستباف كم ندارند. گبه هاي دستباف شايد اين روزها از رونق افتاده باشند چون بافت آن ها پرزحمت است و كمي هم گران هستند، اما گبه ماشيني را به راحتي و با هزينه كم هم مي توانيد خريداري كنيد.

جديدترين طرح هاي فرش گبه كدامند؟

شايد تنها چيزي كه خانه شما به آن نياز داشته باشد يك فرش باشد كه با آمدنش بتواند اول شما را راضي كند و دوم خانه را جذاب كند اما ممكن است با گشت و گذار در بازار، طرح زيبايي از فرش را را پيدا نكرده باشيد. اگر شما هم خواهان دكوراسيون هاي تركيبي از سبك مدرن و كلاسيك هستيد، مي توانيد از جديدترين فرش گبه استفاده كنيد. براي مثال يكي از بهترين مكان ها براي استفاده از فرش گبه ماشيني ، اتاق نشيمن و جلو مبلمان راحتي است، چون در اين فضاها رفت و آمد زياد انجام مي شود بهترين انتخاب طرح گبه مي باشد كه ضخامت زيادي دارد و تميز كردن آن هم راحت و بي دردسر است.
نكته: حتما دقت داشته باشيد طرحي كه انتخاب مي كنيد را بايد از نظر اندازه، شكل، بافت، رنگ، كارايي و در نهايت زيبايي مورد بررسي قرار دهيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

بيشتر بخوانيد: گبه جزو فرش است يا قالي ؟

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.