شما تا چه اندازه به فكر تميز كردن فرش هستيد؟

فرش ماشيني ، فرش دستباف ، فرش كاشان

شما تا چه اندازه به فكر تميز كردن فرش هستيد؟

۱۳ بازديد

قطعا يكي از راه هايي كه مي تواند به زيبايي منزل و محل زندگي ما كمك بزرگي كند پوشاندن سراميك ها و كفپوش ها با فرشي متناسب با فضا هست، اما همه چيز به اينجا ختم نمي شود. متاسفانه خيلي از ما افراد وقتي فرش را مي خريم و آن را در خانه پهن مي كنيم ديگر بيخيال آن مي شويم و آن را به امان خدا رها مي كنيم و رسيدگي و توجه زيادي به فرش ها نداريم.

در حالي كه بايد بدانيم اگر فرش تميز باشد، خانه هم تميز به نظر مي رسد و از بروز خيلي از آلودگي ها و ميكروب ها جلوگيري خواهد شد اما خيلي از مردم فقط به خاطر اينكه ديگران قضاوتشان نكنند دست به تميز كردن فرش مي زنند.

دقت داشته باشيد اگر فرش هاي خود را تميز نمي كنيد و يا از حيوانات خانگي استفاده مي كنيد بيشتر در معرض بيماري هاي تنفسي و پوستي قرار خواهيد گرفت.

فرش ها را براي شست و شو به قاليشويي بسپاريد

كساني كه اعتقاد و اصرار دارند تميز كردن فرش خانه و شستشوي آن را خودشان انجام دهند و به قاليشويي نفرستند بايد بدانند كه فرش ها در قاليشويي حرفه اي تر از خانه شسته مي شوند به خصوص اگر فرش شما يكفرش دستباف باشد. شستشوي حرفه اي يعني اينكه لكه ها، پس دادگي رنگ و ديگر عيب هايي كه در فرش وجود دارد توسط متخصصان حرفه اي برطرف شده و باعث افزايش طول عمر فرش خواهد شد به خصوص در افرادي كه فرزند كوچكي دارند اين كثيفي ها بيشتر خواهد بود. به علاوه اينكه قبل از اينكه فرش شسته شود، گرد و غبار آن گرفته مي شود در حاليكه اين ممكن است شرايط همچين كاري براي خيلي از ما در منزل وجود نداشته باشد.

سعي كنيد هر ۱۲ تا ۱۸ ماه يكبار فرش ها را براي شست و شو به قاليشويي هايي معتبر تحويل دهيد، در اين صورت هم خيالتان از بابت تميز كردن فرش ها راحت مي شود و هم اينكه به سلامت خود و ديگر اعضاي خانه كمك بزرگي كرده ايد.

مشاوره رايگان

از شامپو فرش خانگي براي تميز كردن فرش استفاده كنيد

تميز كردن فرش

بيشتر بخوانيد: شستشوي فرش و خشك كردن صحيح آن

اگر فرشتان لك و كثيف شده و گزينه قاليشويي برايتان منتفي است و مي خواهيد پروسه سخت شست و شو و تميز كردن فرش توسط خودتان انجام شود بهتراست از شامپو فرش خانگي به جاي شامپو فرش هاي صنعتي استفاده كنيد. براي تهيه شامپو فرش نيازي نيست خودتان را به زحمت بياندازيد. كافي است از مواد طبيعي كه در خانه داريد و قابل دسترس است استفاده كنيد.

يك ليوان آب را با سه قاشق مايع ظرفشويي و كمي سركه سفيد (تاثير زيادي در تميزي فرش ها دارد) با هم مخلوط كنيد، ميتوانيند اين محلول را در مواقعي كه لكه اي روي فرش ايجاد مي شود و يا جهت تميزي بيشتر استفاده كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.