ديوارها؛ عضوي فراموش شده در دكوراسيون

فرش ماشيني ، فرش دستباف ، فرش كاشان

ديوارها؛ عضوي فراموش شده در دكوراسيون

۱۴ بازديد

اگر مي خواهيد خانه اي زيبا داشته باشيد و به دكوراسيون آن اهميت مي دهيد بايد تمام جوانب را در نظر بگيريد. تنها با خريد مبلمان، پرده و فرش زيبا نمي توانيد به دكوراسيون ايده ال خود برسيد. بلكه بايد اجزاي به نظر كم اهميت مانند وسايل دكوري،‌ آينه‌ها، ديوارها،‌ ميز‌هاي كوچك و … را نيز در نظر بگيريد. شايد در نگاه اول مسئله اي پيش پا افتاده به نظر برسد كه رنگ ديوارها را تغيير دهيم و يا از لوسترهاي متفاوت استفاده كنيم اما بعد از تغيير هر يك از اين اجزاي كوچك، تاثيرگذاري آن‌ها به خوبي نمايان مي شود. يكي از فضاهايي كه در دكوراسيون قدرت مانور بالايي دارد همين ديوارهاي به ظاهر كم اهميت هستند. شايد به نظر نرسد ولي ديوارها فضاي كاربردي زيادي دارند مخصوصا در خانه‌هاي كوچك كه به خوبي از آن‌ها مي توان كمك گرفت. در اكثر خانه‌ها ديوار‌ها رنگ‌هاي روشني مانند كرم، سفيد و استخواني دارند كه تاثير به سزايي در نماي خانه ندارد. كافي است با چند ترفند كوچك و تزئين ديوار ، به آنها جان دهيم و نقش آن‌ها را پررنگ كنيم.

  1. با تزئين ديوار ، آنها را زنده كنيد

مي توانيد براي پر رنگ كردن قسمتي از فضاي خانه،‌ از ديوار پشت آن كمك بگيريد تا جلب توجه كنيد. همين طور خود ديوار مي تواند به عنوان كانون دكوراسيون در نظر گرفته شود. براي اين كار بهتر است از رنگ‌ها كمك بگيريد. انتخاب يك رنگ تند و شاد يا رنگ سرد و تيره تمام توجه را به خود جلب مي كند. اما به ياد داشته باشيد تنها يك و يا دو ديوار را تغيير دهيد در غير اينصورت يك رنگ در خانه غالب مي شود كه ممكن است بر روحيه شما تاثير منفي بگذارد چون انتخاب رنگ در حس خانه شما بسيار موثر است. مي توانيد براي نمايي منظم‌تر از رنگ‌هاي استفاده شده در مبل‌ها و يا فرش‌ها كمك بگيريد.

  1. ديواري از جنس متفاوت داشته باشيد

تزئين ديوار

يكي از ايده‌هايي كه به تازگي در بين مردم بسيار محبوب شده است استفاده از بافت‌هاي متفاوت در تزئين ديواراست. در اين مورد نيز مانند استفاده از رنگ‌ها، نبايد زياده روي كنيد و تمام ديوار‌ها را يك شكل كنيد بلكه با تغيير بافت در يك ديوار و يا بخش كوچكي از ديوار، نقش آن را پررنگ كنيد. براي تغيير ديوار‌ها مي توانيد از بافت‌هاي سنتي مانند آجر‌ها و يا سنگ‌هاي يك تكه استفاده كنيد. استفاده از چوب هم به عنوان يك عنصر زنده تاثير فوق العاده اي در فرش دارد.

  1. ديواري از كاغذ بسازيد!

نقشي كه كاغذ ديواري‌ها در دكوراسيون خانه ايفا مي كنند بسيار پر رنگ است. كاغذ ديواري‌ها استفاده راحت‌تري دارند و نسبت به تغييراتي مانند استفاده از آجر درد سر كمتري هم دارند. از طرفي اين كاغذ‌ها تنوع بسيار بالايي داشته و تمام طرح‌ها و سليقه‌ها را پوشش مي دهند. براي فضاهاي متفاوت مانند اتاق كودك، آشپزخانه و … كاغذ ديواري‌هايي مرتبط طراحي شده اند. خلاقيت ديگري كه در كاغذ ديواري‌ها وجود دارد نقش‌هاي يك تكه و يك دست مانند پوستر و نقاشي‌ها است؛ مثلا مي توانيد يكي از ديوارهاي خانه خود از يك پوستر يك تكه استفاده كنيد.

  1. فضاي پنهان خانه شما

تزئين ديوار

در اكثر خانه‌ها ‌همه تمايل دارند تا از وسايل تزئيني و يا دكوري استفاده كنند اما ممكن است در خانه‌هاي كوچك همچين فضايي نباشد، نگران نباشيد مي توانيد به سراغ تزئين ديوار برويد. ديوارها فضاهاي ايده آلي براي وسايل دكوري هستند كه از طرفي حجمي از فضاي خانه را كم نمي كنند،‌ اين كار را مي توانيد با طاقچه‌ها و يا قفسه‌هاي چوبي انجام دهيد. همين طور استفاده از ديوار‌ها براي كتابخانه بهترين مكان است تا از آن‌ها استفاده كاربردي كنيد. تعبيه جا لباسي‌هاي كوچك و يا آويز‌هايي براي وسايل نيز يكي ديگر از استفاده‌هاي مفيد از ديوار‌هاست.

  1. با تزئين ديوار ، گالري هنر‌هاي زيبا بساريد

تزئين ديوار

يكي ديگر از كارهاي ساده و راحتي كه براي تزئين ديوار مي توانيد انجام دهيد استفاده از تابلو‌هاي نقاشي،‌ قاب عكس‌هاي خانوادگي، ديواركوب‌هاي تزييني، تابلو فرش‌ها و … است. شما مي توانيد ديوارهاي ساده و بلااستفاده خود را به يك گالري هنري تبديل كنيد و از زيبايي آن لذت ببريد. نكته مهمي وجود دارد كه ديوارهايي كه در معرض طولاني مدت ديد قرار دارند، مانند ديوار پشت تلويزيون را خيلي شلوغ نكنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.