عوامل موثر در تعيين قيمت انواع فرش ماشيني

فرش ماشيني ، فرش دستباف ، فرش كاشان

عوامل موثر در تعيين قيمت انواع فرش ماشيني

۱۳ بازديد

فرش هاي ماشيني تبديل به عضوي جدا نشدني در دكوراسيون داخلي منازل شده اند تا آنجايي كه حتي مدرن ترين خانه ها بدون فرش ، نمايي بي روح و سرد دارند و در اين دكوراسيون ها نيز دست كم از يك يا دو فرش مدرناستفاده مي شود. درست است كه فرش هاي دستباف از كيفيت و زيبايي خاصي برخوردارند اما قيمت بالاي آن ها باعث شده تا توجه مردم به خريد و قيمت انواع فرش ماشيني بيشتر شود. البته با وجود ارزان تر بودن فرش ماشيني در مقايسه با فرش دستباف ، همچنان فرش هاي ماشيني جزء كالاهاي لوكس در دكوراسيون هستند و خريد آن ها معمولا هر چند سال يكبار انجام مي شود كه به همين دليل در هنگام خريد بايد به كيفيت،‌ دوام،‌ قيمت آن توجه ويژه اي كرد تا در مدت زمان كم مجبور به تعويض دوباره فرش نشويم.


تنوع كيفيت و قيمت انواع فرش ماشيني در بازار

توليد فرش ماشيني در ايران رو به افزايش است و شركت هاي توليدي زيادي در اين زمينه فعاليت دارند، بنابراين دقت در انتخاب توليد كننده خوب و واقعي از اولين نكات در هنگام خريد فرش است. شما بايد به شركت فرش ماشيني انتخابي خود اطمينان كافي داشته باشيد كه هم از نظر قيمت مناسب باشد و هم از نظر كيفيت به نسبت شركت هاي ديگر برتري داشته باشد چون در هنگام خريد ممكن است در نگاه اول متوجه كيفيت و دوام فرش ماشيني نشويد. ضعف هايي مانند بي كيفيت شدن رنگ فرش در هنگام شست و شو، آب رفتن فرش، نخ نامرغوب و … ممكن است به مرور زمان خود را نشان دهند بنابراين مهم است كه فرش خوب و با كيفيتي بخريد. از طرفي قيمت انواع فرش ماشيني ممكن است در شركت هاي مختلف بسته به عواملي مانند شهرت نام تجاري، هزينه پرسنل، اجاره مكان فروشگاه و … متفاوت باشد كه در مورد بهتر است به سراغ فروشگاه هاي اينترنتي فرش برويد تا از هزينه هاي بيهوده جلوگيري كنيد.

فريب تبليغات را نخوريد

قيمت انواع فرش

 

هميشه تبليغات زياد دليل بر خوب بودن نيست و شركت ها براي تبليغات خود ترفند هاي زيادي دارند. براي خريد فرش بهتر است در اين زمينه حداقل كمي آگاهي داشته باشيد تا در تشخيص فرش دچار اشتباه نشويد. شايد برخي از ويژگي هاي فرش در نگاه اول قابل تشخيص نباشند اما نكاتي وجود دارد كه در زمينه شناخت فرش ماشيني خوب به شما كمك مي كند. اولين ويژگي فرش هاي ماشيني ميزان شانه و تراكم آن هاست كه هر چقدر اين عدد افزايش پيدا كند فرش از كيفيت بهتري برخوردار است و طول عمر بيشتري دارد. اين عوامل كه در زيبايي فرش نيز تاثير به سزايي دارند با نگاه كردن، كاملا قابل تشخيص هستند. فرش هايي با شانه و تراكم بالا ظرافت و زيبايي بيشتري دارند و نقش و نگار آن ها بيشتر به چشم مي آيد.

فرش با جنس مرغوب بخريد

نكته ديگري كه در تعيين كيفيت فرش تاثير دارد جنس نخ هاي به كار رفته در آن است كه تنوع زيادي دارد و هركدام ويژگي به خصوصي دارند. فرش هاي دستباف كه با نخ هاي طبيعي مانند پشم بافته مي شوند و فرش هاي ماشيني كه با نخ هاي اكروليك، پلي استر و پلي پروپيلن توليد مي شوند. هر كدام از اين فرش ها ويژگي هايي منحصر به فرد دارند كه بسته به اين الياف به كار رفته در آن ها، قيمت و كيفيت فرش متفاوت است. فرش هاي دستباف كه با نخ هاي طبيعي بافته مي شوند از دوام و كيفيت خوبي برخوردارند و جزء فرش هاي گران قيمت هستند.

در بين فرش هاي ماشيني بهترين آن ها فرش هاي بافته شده با نخ اكروليك تاپس است، اين فرش ها كيفيت خوبي دارند و از اين نظر در بين فرش هاي دستباف رتبه اول را دارند. استفاده از اين نخ ها باعث مي شود تا فرش پرز دهي نداشته باشد و خب همين موضوع براي افرادي كه به پرز فرش حسايت دارند نكته مثبتي است. دوام و مقاومت فرش هاي ماشيني بافته شده با اين نخ ها زياد است ومعمولا بعد از شست‌و‌شو دچار رنگ رفتگي و آب رفتگي نمي شوند و طول عمر بالايي دارند كه به همين نسبت نيز قيمت آن ها گران تر است.

در حال حاضر شركت كرك نخ سمنان بهترين توليد كننده انواع نخ براي فرش ماشيني است. اما شناخت اين نخ ها در ظاهر فرش امكان پذير نيست و مجبوريد به شركت توليد كننده اعتماد كنيد پس بهتر است فرش را از جايي تهيه كنيد كه ضمانت نامه اصالت و كيفيت داشته باشند. فرش هايي با نخ هاي BCF كه معمولا شامل گليم ها مي شود جزء ارزان ترين فرش ها هستند بنابراين علاوه بر شانه و تراكم فرش، نوع نخ به كار رفته نيز در تعيين قيمت انواع فرش ماشيني بسيار موثر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.